Thursday, November 18, 2010

Hari Raya...

Hari raya...
Kalau dah nama hari raya kat Malaysia ni, tak sah kalau takder makanan yang melambak-lambak kat umah nie. Umah aku ke?? Owh sudah pasti dan rumah orang lain juga... Makanan yang ada atas meja tu selalunya cukup untuk buat makan 20-30 orang makan dibandingkan dengan orang dalam rumah tu yang mungkin hanya ada 10 orang sahaja.
Kalau hari raya aidil fitri, banyak kuih yang ada atas meja tapi kalau raya aidil adha ni menu utamanya adalah daging ye. Walaupun aku budak yang belajar sains ni tahu yang daging merah adalah kurang elok untuk kesihatan tapi still melantak dengan jayanya sampai laa kepala dah naik pening-penig lalat (lalat ke??).
Dengan banyak yang buat kenduri akikah lagi, ada jugak yang buat open house, semua jemputan tu dapat dipenuhi satu sahaja dalam masa satu hari. So, kepada kawan-kawan yang invite aku tu kalau aku tak sampai tu maaf lah yer.. Semuanya disebabkan kekangan masa dan jarak.
So, sepanjang masa 2 hari hari raya aidil adha ni, ntah berapa banyak kalori yang telah aku telan yang mana tenaga yang digunakan adalah tak seberapa. Jadi sebelum semua kalori tu bertukar menjadi lemak, aku harus melakukan sesuatu yang lebih produktif untuk 'fully utilized' semua input kalori tu... Jadi kawan-kawan... Jom jogging sambil bakar lemak...

0 comments:

Post a Comment