Monday, November 8, 2010

Persoalan... Romantik???

Semalam terbaca satu kisah kat dalam blog.. Blog tu banyak 'post'kan cerpen-cerpen yang mungkin menarik. Tapi kisah yang aku baca semalam memang agak menarik. Yang lain aku tak sempat baca lagi sebab buku mikrobiologi yang tebal tu pun tak habis baca lagi..(sebab tu yang lain tu aku main agak.. menarik jer) Hehe. So, layan je la satu cite tu tajuk "Kisah Adam dan Zulaikha". Citer tu jadi best sebab seorang Adam tu digambarkan sebagai seorang lelaki yang sangat penyabar, sangat anak mak, sangat kelakar dan peramah, sangat caring dan loving. So, persoalan aku sekarang adalah, adakah lelaki yang macam tu betul-betul wujud. Kadang-kadang pernah gak terfikir, kat bumi Malaysia nie memang ada lelaki romantik ke? Rasanya macam susah kot. Kalau ada tolong laa buktikan kat aku so that aku still boleh percaya yang lelaki macam tu memang wujud. Hehe..
Agak panas jugak laa topik aku hari ni.. (Jangan tersinggung yer). Ni cuma la pendapat aku jer kan. Sebab kat Malaysia nie, rasanya banyak lelaki yang masih segan untuk bergelar romantik. Especially kat isteri diorang. Dan sebenarnya, romantik itu sangat luas maknanya. Bukan sekadar menghantar bunga tiap-tiap hari dan pegi candle light dinner tu ajer yang romantik.. Romantik tu juga subjektif seperti kita menilai kecantikan. Jadi setiap pasangan itu menilai tahap keromantikan pasangan dengan parameter yang berbeza. So, kalau tanye aku pasal lelaki romantik, aku memang wish lelaki macam Edward Cullen tu untuk dijelmakan dalam dunia nyata dengan sedikit penambahan laa. Islam dan bukan vampire.. Hehe.. Korang lak camana??

0 comments:

Post a Comment