Monday, October 18, 2010

Ku Bahagia...

Bahagia...

Kenapa hari ni aku pilih tajuk ni? Aku pun tak tahu. Cuma bak kata ustaz bahasa arab aku dulu, ada lintasan dalam hati saya... So ni pun ada lintasan dalam hati aku yang suh letak tajuk nie. Apa yang aku nak karang aku pun belum tahu.
Bahagia. Satu perkataan yang subjektif. Sama macam kecantikan. Benda yang subjektif, sukar untuk diberikan pengertian. Bahagia boleh dirasai bila kita melihat orang lain bahagia. Atau mungkin penderitaan orang lain boleh buat kita bahagia. Kadangkala bahagia seseorang itu hadir apabila dia menyakiti hati orang lain. Kadang-kadang kita boleh bahagia dengan buat orang lain ketawa walaupun dalam hati kita menangis.
Entah la.. Kusut. Mengupdate blog dalam keadaan minda yang sebahagian tiada bukanlah satu perkara mudah. Tiap kata-kata dirasakan kurang menarik dan tak mencapai objektif sebenar si penulis. Walau apa pun... Bahagia jugak bila dapat update blog ini... Semoga pembaca berbahagia selalu hendaknya....

0 comments:

Post a Comment