Monday, October 11, 2010

Mimpi indah...

Tepat pukul 5.04 pagi aku dah tersentak. Terkebil-kebil mata ni memikirkan mimpi yang baru dilalui tadi. Tangan mula meraba-raba cari handphone yang terselit di celahan bantal. Tengok jam yang baru pukul 5.04 pagi tu buat aku termenung seketika. Pandang sekeliling. Gelap. Otak masih lagi memproses mimpi yang masih dilalui sebentar tadi.
Kadangkala orang kata mimpi itu permainan tidur. Walaupun permainan tidur, kadangkala mimpi yang mengembirakan tu mampu membuatkan pagi kita ceria. Rasa macam tak nak bangun pun ada. Setelah berendam air mata semalaman mungkin mimpi itu mampu membuatkan aku tersenyum. Mampu mengubat hati aku yang duka ini.
So, pagi ni masih sempat tersenyum sebelum pergi meneruskan kerja bila teringatkan mimpi semalam. Rasa bahagia. Ingin tersenyum. Dan semoga ramalan di sebalik mimpi tu adalah betul. Mesti semua orang nak tahu aku mimpi apa pagi tadi. Hehehe. Rahsia. Bukan rahsia sangat pun. Cuma susah nak digambarkan dengan kata-kata. Sebab tu malas nak cerita. Jadi jangan fikir bukan-bukan ye. Baru ku tahu, rasa cinta dan rasa dihargai adalah amat menarik. Selamat bercinta semua...

0 comments:

Post a Comment