Monday, October 11, 2010

New life begin...

Hari ini sudah masuk hari kedua menetap di 'rumah' baru aku dia Kg Baru, Kuala Lumpur. Perasaan pada saat ini sukar digambarkan dengan kata-kata. Ada sedikit sedih (sebab jauh dengan family dan kawan-kawan), sedikit risau (nak jalani kehidupan seterusnya di bandaraya yang sibuk ini), gembira (sebab jumpa kawan-kawan baru), blurr (tak tahu nak mulakan kerja dari mana) dan yang paling penting saat ini pun dah mula rindu dengan semua orang.
Kadang-kadang rasa macam tak terpikul dengan semua bebanan yang ada. Tapi apa ertinya hidup tanpa cabaran. Diri sendiri perlu dicabar untuk membuktikan kemampuan diri yang kadangkala diragui oleh sesetengah pihak yang suka memandang rendah akan kemampuan orang lain.
Meski perasaan sedih menghantui diri, perasaan gembira pun turut bertandang di hati. Perasaan sedih sedikit terubat dengan kenalan-kenalan baru 'housemate' ku disini. Kelakar jugak bila fikir-fikir balik, ni adalah kali kedua aku mempunyai 'housemate'. First time of course la dengan Fini masa keja kat KT dulu. Sekarang ni 'housemate' merangkap 'roommate' dengan yana atau nama panjang dia Fauziana. Budak Shah Alam. Umur 21. Bila dia dah umur 21, maka umur aku automatik jadi 18. Hehehe.. Sebenarnya total 'housemate' aku adalah 5 orang. Tapi panjang sangat laa kalau nak cerita pasal semua skali. Salah dua orangnya adalah nurse kat HKL. Selalunya sebelum ni bila duduk kat asrama pun biasanya dah ada roomate. So aku jarang tinggal kat rumah sewa ni. Sekarang ni kena laa biasakan diri untuk menjadi sebahagian dari penghuni rumah sewa ini. Hope everything goes fine.
Jadi, wish me luck dengan kehidupan baru aku. Semoga semuanya berjalan dengan lancar.. And aku masih lagi kurang arif dengan jalan kat KL ni. Jadi kereta yang follow keta aku tu harap dapat bersabar la sebab aku masih berusaha keras membaca papan tanda. Jalan ke rumah sendiri pun kurang arif. Aiyoyo... Berusahalah... Dan TABAH!!

0 comments:

Post a Comment