Wednesday, October 13, 2010

Review...

Setelah ditinjau post-post aku sebelum ni, kebanyakan entry adalah berbentuk kesedihan. Adakah benar aku mengalami waktu-waktu yang kurang menarik di akhir-akhir ini?? Banyak benda yang berlaku kadang-kadang buat aku tak sempat untuk memikirkannya tambahan pula aku mengambil masa untuk 'adapt' dengan alam sekeliling aku.
Hari ni pun aku masih berada di library. Buat sedikit kerja yang patut untuk proposal aku. Kalau la aku boleh buat permintaan yang aku akan faham dan ingat semua sekali yang aku baca kan menarik? Tak yah laa dua tiga kali aku baca tapi masih belum faham apa yang disampaikan oleh penulis tersebut malah susah pulak nak ingat. Berada di library telah mengajar aku untuk menjadi seorang yang pendiam. Maklum la, kat library mana boleh bising. Kalau boleh pun mesti kat discussion room. Hehehe. So aku pun mula la menjadi seorang yang agak kurang berkata-kata dan mungkin pada satu hari nanti aku juga boleh lupa camana cara untuk berkata-kata (hehehe.. yeker aku ni?).
Sampai sekarang ni kadang-kadang aku macam dah kurang mengenali diri sendiri. Perwatakan ku dirasakan banyak yang berubah. Mungkinkah akibat kematangan aku atau tekanan kerja aku? Mana satu aku still tak boleh nak figure out. Baru aku tahu rupanya letih menjadi seorang yang matang ni. Penat sebab tak boleh nak bergelak ketawa banyak sangat. Perangai dan perlakuan harus dijaga agar tak dilihat gila dan gila-gila. Hehe. Gelak terhadap diri sendiri. Kematangan mengajar untuk kita lebih serius terhadap diri ini. Mungkin dulu segala yang berlaku boleh diambil mudah, tapi kini apa yang dilakukan akan difikirkan baik dan buruk kesannya terhadap diri sendiri dan alam sekitar (hah?? ye ke alam sekitar??? takkanlah kot).
Apapun yang berlaku, orang kata life must goes on. Walau seperit mana pu dugaan dan cabaran dalam hidup, hidup ni mesti diteruskan. Aku bersyukur masih punya umi dan papa yang selalu ada untuk aku, punya kawan-kawan yang mampu untuk menghiburkan hati aku dan punya adik beradik yang teman aku gaduh-gaduh manja untuk hilangkan stress dan anak-anak buah yang stay cute untuk diusik. Dan aku masih bersyukur kerana masih berpeluang untuk bernafas di bumi Tuhan dan meneruskan perjuanganku untuk diri ini dan keluarga. Semoga apa yang aku buat akan mendatangkan hasil yang baik di masa hadapan. Wish me all da best...

0 comments:

Post a Comment