Thursday, October 28, 2010

Log Book...

Dalam entry sebelum ni aku rasa la aku ada sebut pasal log book. Untuk student yang buat Master by research memang kena ada satu log book (kalau x salah aku la.. kalau salah tolong betulkan). Jadi log book nie ada format dia dan mostly yang banyak diceritakan dalam log book ni adalah aktiviti harian dan termasuk jugak laa journal review (journal yang kita baca kita summarized). Jadi sebagai budak yang baru nak belajar balik ni aku agak laa mengalami kesukaran untuk membuat log book nie (specifically journal review). Jadi, untuk mengingatkan diri sendiri dan membantu sesiapa yang tak pernah buat log book tapi nak belajar buat log book, ni aku sertakan format yang diperlukan untuk buat log book (kredit to kak irah sebab dia yang ajar aku buat log book nie.. TQ kakak). Opss.. lupa.. format yang aku nak tulis bukan format log book tapi journal review..

Ok.. Jadi ni la format untuk satu journal review...

TITLE : Kisah hidup aku

JOURNAL : Journal hidup aku

AUTHOR : Akulah

ABSTRACT : Yang ni kena tulis full abstract dari journal yang dibaca.. Kalau kena yang panjang tu jenuh laa korang manyalin.

METHODOLGY : Ni kena buat ringkasan method yang digunakan penulis. Buat yang ringkas tapi difahami okay!!

RESULTS : Ni keputusan yang diperolehi dari journal tersebut.... juga dalam bentuk ringkasan.

Okay... Tamat... Selamat mencuba... Renung-renungkan dan selamat beramal...

0 comments:

Post a Comment