Saturday, October 9, 2010

Masalah lagi???

Hari ni hari Sabtu macam biasa tiada apa yang menarik untuk dilakukan. Esok hari Ahad bermakna aku akan berada di bumi Kuala Lumpur lagi. Perasaan malas dah menjengah diri yang kurang suka berada di bandar yang sesak seperti Kuala Lumpur itu. Walaupun segala kemudahan ada di sana, aku masih lemas dengan suasana kota yang agak sesak bagi aku.
Aku akan berada di sana lebih kurang selama tiga bulan. Sepatutnya sewa di rumah seorang kawan aku di Gombak tapi disebabkan oleh masalah yang melanda di saat-saat akhir membuatkan perancangan terpaksa dibatalkan. Owh, kenapakah rancangan dibatalkan pada sehari sebelum aku ke sana. HuhuHu..
Sementelahan (betul ke penggunaan perkataan ni??) itu, aku pun terpaksa la mencari rumah sewa di saat-saat akhir. Jenuh menjengah ke ruangan internet untuk mencari mana-mana iklan sewa bilik especially di mudah.com, adalah terjumpa 1,2 tawaran menarik untuk di masukkan dalam pertimbangan. Tapi keputusan belum ditentukan lagi. Kakakku juga membantu memberikan senarai rumah yang available untuk dihuni tapi aku masih belum berpeluang untuk menelefon si tuan bilik.
Mood nak berkemas pun tiada. Buntu memikirkan apa yang perlu dibawa. Banyak sungguh masalah. Bila tiap kali sembang dengan umi aku tu, ayat dia selalu je berbunyi camni "Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah. Sabarlah. Mana tahu susah hari ni kemudian hari kita senang". Hurm.. Betul jugak cakap umi aku tu. Tapi mewujudkan kesabaran bukanlah semudah yang diperkatakan. Kalau tak takkanlah dikatakan yang sabar itu SEPARUH dari IMAN.
Jadi, bila dah buntu macam ni aku pun biasa senyap aje. Tak nak sampai melukakan hati insan lain. Semoga Allah kurniakan aku dengan tahap kesabaran yang tinggi. Semoga dengan sabar kita akan mendapat kemanisan di akhirnya.....

0 comments:

Post a Comment